Laborator 5

Concepte avansate de programare orientata pe obiecte.

Obiective

Intelegerea conceptelor de:

  • clase abstracte
  • interfete
  • polimorfism

Intelegerea diagramelor de clase.

Aspecte teoretice

Exercitii

1. Adaugati in cadrul aplicatiei din sectiunea Polimorfismul o noua specie de pasari.

2. Modificati aplicatia din sectiunea Polimorfismul in asa fel incat clasa de baza sa fie o clasa abstracta.

3. Modificati aplicatia din sectiunea Polimorfismul in asa fel incat clasa de baza sa fie o interfata.

4. Construiti o clasa de baza cu doua metode. In prima metoda, apelati a doua metoda. Construiti o clasa derivata si suprascrieti a doua metoda. Construiti un obiect de tipul derivat, faceti o conversie de tip la tipul de baza (upcast) si apoi apelati prima metoda. Explicati ce se intampla.

5. Construiti o ierarhie de clase pe 3 nivele si exemplificati folosirea claselor din ierarhie.

6. Implementati in Java diagrama de clase de mai jos.

7. Implementati in Java diagrama de clase de mai jos.

8. Implementati in Java diagrama de clase de mai jos.

9. Implementati in Java diagrama de clase de mai jos.