Laborator 4

Introducere in programarea orientata pe obiecte

Obiective

  • pachete java
  • specificatori de acces
  • reutilizarea claselor
  • upcasting si downcasting

Aspecte teoretice

Exercitii

1. Adăugaţi în cadrul clasei Robot din sectiunea Specificatori de acces posibilitatea ca acesta sa se deplaseze pe un plan bidimensional. Modificaţi aplicaţia astfel încât la apelarea metodei moveRobot, acesta să îşi schimbe poziţia curentă.

2. Adaugati in cadrul clasei Robot din sectiunea Specificatori de acces capacitatea de a transporta un obiect dintr-o locatie in alta locatie.

3. Construiti o ierarhie de clase formata din clasele: Person, Professor, Student. Identificati atributele si metodele comune celor trei tipuri de entitati si adaugati-le in clasa Person. Identificati atributele si metodele specifice claselor Professor si Student si adaugati-le. Construiti cate un obiect din fiecare tip si exemplificati apelarea metodelor specifice.

4. Implementati folosind clase java o lista simplu inlantuita ce poate stoca in fiecare nod un element de tip int.

5. Construiti o clasa de baza ce contine un contructor neimplicit (adica care are cel putin un argument). Adaugat o clasa derivata ce contine un constructor neimplicit si un constructor implicit. In constructorul clasei derivate apelati constructorul din clasa de baza.

6. Construiti o aplicatie care demonstreaza adevarul urmatoarea afirmatie: Constructorul clasei de baza este apelat tot timpu si este apelat inaintea constructorului clasei derivate.