Laborator 2

Familiarizarea cu structurile limbajului Java.

Obiective

  • structuri lexicale
  • tipuri de date
  • variabile
  • controlul executiei programelor
  • siruri de elemente
  • siruri de caractere

Aspecte teoretice

Exercitii

1. Realizati un proiect Eclipse, adaugati si rulati exemplele cu structurile pentru controlul fluxului programelor (if-else, switch, while, do-while) prezentate in sectiunea Structuri lexicale

2. Realizati o aplicatie care citeste de la tastatura 2 numere intregi si afiseaza pe ecran maximul dintre acestea. Folositi structura if-else.

3. Realizati o aplicatie care genereaza 10 numere aleatorii, le introduce intr-un array, le sorteaza si apoi le afiseaza. Folositi structura for.

4. Realizati o aplicatie care initializeaza un counter cu o valoare aleatoare si il decrementeaza cu o unitate la intervale de o secunda pana la 0. Folositi structura while.

5. Realizati o aplicatie care afiseaza un meniu (in mod text) care ofera utilizatorului urmatoarele optiuni: adunare, scadere, impartire si inmultire. Dupa alegerea optiunii dorite aplicatia va cere utilizatorului sa introduca doua numere apoi va aplica operatia selectata si va afisa rezultatul pe ecran. Folositi structura switch.

6. Realizati o aplicatie care citeste de la tastatura o propozitie si apoi afiseaza pe ecran numarul de cuvinte si numarul de caractere din propozitie. Citirea initiala de la tastatura se va face intr-un obiect de tip String.