SSATR Informatica Aplicata
Resurse Laborator
Exercitii Laborator
Laborator 1
Recapitulare structuri lexicale Java.
1. Sa se realizeze o aplicatie care genereaza 2 numere aleatorii si afiseaza maximul dintre acestea.
2. Sa se realizeze un joc ghiceste numarul in care programul genereaza un numar in intervalul 0 - 100 iar utilizatorul va trebui sa ghiceasca acest numar prin incercari succesive. Daca numarul nu a fost ghicit atunci programul afiseaza mesajul “Numarul este prea mare” sau “Numarul este prea mic”. Se va utiliza o structura DO-WHILE.
3. Sa se realizeze o aplicatie care genereaza un vector de 10 elemente de numere in intervalul 0 - 100. Sa se afiseze suma tuturor numerelor prime din vector.
4. Sa se realizese un calculator ce poate efectua operatiile de adunare, scadere, inmultire si impartire. Sa se realizeze o aplicatie ce afiseaza un meniu in mod text din care utilizatorul poate alege operatia dorita si apoi poate introduce cei doi operanzi.
Laborator 2
Exercitiul 1.
Sa se ruleze aplicatia din listingul urmator. Sa se rezolve cerintele de la inceputului programului.
/** * 1 - la initializare capacitatea bateriei trebuie sa fie 10 * 2 - daca capacitatea <=0 robotoul nu se poate deplasa * 3 - robotul trebuie sa definieasca o metoda de incarcare a bateriei cu o valaore intre 1 si 10 * */ public class Robot { private int x; private int y; private int charge; public Robot(int x, int y) { this.x = x; this.y = y; } int getChrageLevel(){ return charge; } void move(){ x++; y++; charge--; showPosition(); } void showPosition(){ System.out.println("Robot x="+x+" y="+y); } public static void main(String[] args) { Robot r1 = new Robot(10,20); r1.move(); } }