Recapitulare structuri lexicale Java.
1. Sa se realizeze o aplicatie care genereaza 2 numere aleatorii si afiseaza maximul dintre acestea.
2. Sa se realizeze un joc ghiceste numarul in care programul genereaza un numar in intervalul 0 - 100 iar utilizatorul va trebui sa ghiceasca acest numar prin incercari succesive. Daca numarul nu a fost ghicit atunci programul afiseaza mesajul “Numarul este prea mare” sau “Numarul este prea mic”. Se va utiliza o structura DO-WHILE.
3. Sa se realizeze o aplicatie care genereaza un vector de 10 elemente de numere in intervalul 0 - 100. Sa se afiseze suma tuturor numerelor prime din vector.
4. Sa se realizese un calculator ce poate efectua operatiile de adunare, scadere, inmultire si impartire. Sa se realizeze o aplicatie ce afiseaza un meniu in mod text din care utilizatorul poate alege operatia dorita si apoi poate introduce cei doi operanzi.
Exercitiul 1.
Sa se ruleze aplicatia din listingul urmator. Sa se rezolve cerintele de la inceputului programului.
/** * 1 - la initializare capacitatea bateriei trebuie sa fie 10 * 2 - daca capacitatea <=0 robotoul nu se poate deplasa * 3 - robotul trebuie sa definieasca o metoda de incarcare a bateriei cu o valaore intre 1 si 10 * */ public class Robot { private int x; private int y; private int charge; public Robot(int x, int y) { this.x = x; this.y = y; } int getChrageLevel(){ return charge; } void move(){ x++; y++; charge--; showPosition(); } void showPosition(){ System.out.println("Robot x="+x+" y="+y); } public static void main(String[] args) { Robot r1 = new Robot(10,20); r1.move(); } }