Activitățile principale SQA (Software Quality Assurance) sunt:
asigură că standardele și procedurile de calitate alese pentru a fi urmate în proiect sunt adecvate la specificul proiectului (stabilirea lor este critică pentru că standardele oferă criteriile de evaluare a produsului și procedurile criteriile de comparare pentru procesele de dezvoltare și control);
asigură că standardele și procedurile alese sunt bine documentate pentru că activitățile de monitorizare, audit și evaluare se bazează pe ele;
monitorizarea proceselor de dezvoltare și control în raport cu procedurile de calitate
evaluarea proiectului în raport cu standardele de calitate.
Activitatile specifice SQA sunt incluse in toate fazale de dezvoltare a produsului:
# faza de inițiere
SQA intervine în redactarea și revizuirea planului de management
asigură că standardele și procedurile alese sunt potrivite, clare și pot servi ca bază de auditare
# faza cerințelor software
SQA intervine în revizuirea specificațiilor
asigură că specificațiile sunt clar exprimate, sunt categorisite corect în cerințe funcționale și non-funcționale (de interfață, de performanță, etc.), acoperă toate cerințele utilizatorului, pot fi măsurate
# faza de proiectare
# faza de dezvoltare
# faza de testare
# faza de livrare
# faza de mentenanță
Din standardul IEEE 730-1998, structura unui SQAP conține următoarele secțiuni:
Scopul documentului (Purpose)
Documente referite
Management
Documentație
Standarde, practici, convenții, metrici
Revizii și audituri
Managementul riscului
Raportarea problemelor și acțiuni de corecție
Utilitare, tehnici și metodologii
Controlul furnizorului
Training
Colectarea înregistrărilor, mentenanța
Exemplu document template SQAP: template