Citirea de la tastatura se face prin itermediul unui obiect de tip flux (stream) conectat la intrarea standard. In Java intrarea standard poate fi accesata prin intermediul obiectului System.in.
import java.io.BufferedReader; import java.io.IOException; import java.io.InputStreamReader; public class Test { public static void main(String[] args) throws IOException { BufferedReader br = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in)); System.out.print("Enter String"); String s = br.readLine(); System.out.print("Enter Integer:"); int i = Integer.parseInt(br.readLine()); } }
Incepand cu versiunea 1.5 java, citirea de la tastatura se poate face folosind clasa Scanner. Un exemplu de aplicatie care citeste de la tastatura doi intregi, urmati de un sir de caractere (separate prin caracterul de linie noua - apasarea tastei enter) este prezentat in continuare.
import java.util.Scanner; public class CitireDeLaTastatura { public static void main(String[] args){ Scanner in = new Scanner(System.in); int x = in.nextInt(); int y = in.nextInt(); System.out.println("x="+x+" y="+y); } }
Un al treilea mod in care se poate citi de la consola este prin utilizarea clasei Console.
import java.io.Console; public class Test { public static void main(String[] args) throws Exception { Console console = System.console(); if (console == null) { System.out.println("Unable to fetch console"); return; } String line = console.readLine(); console.printf("I saw this line: %s", line); } }
ATENTIE: Acest ultim exemplu nu functioneaza daca se ruleaza programul direct din Eclipse datorita drepturilor pe care le are procesul Eclipse in cadrul sistemului de opreare. Pentru rularea programului folositi linia de comanda si lansati programul cu comanda: java Test